ZARZĄDZENIE Nr 46/2017/NJ Dyrektora Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie: reklamy produktów leczniczych na terenie Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu przez przedstawicieli handlowych lub medycznych firm farmaceutycznych.
Na podstawie: § 89 ust.l pkt. 2 obowiązującego Regulaminu Organizacyjnego Centrum Opieki Medycznej w Jarosławiu z dnia 16 maja 2016 roku zarządzam co następuje:
§ 1
1. Każda wizyta mająca na celu reklamę produktu leczniczego, odbywa się wyłącznie za zgodą Dyrektora COM lub Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa
2. Zgoda udzielana jest w formie pisemnej na wniosek przedstawiciela handlowego. Wzór wniosku stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
3. Jeden egzemplarz zgody otrzymuje przedstawiciel firmy, a drugi pozostaje w Sekretariacie COM.
4. Sekretariat COM prowadzi Rejestr wydanych zgód.
5. Zgoda wydawana jest na czas określony, nie dłuższy niż jeden rok. Po upływie okresu, na który zgoda została udzielona, możliwe jest ponowne złożenie wniosku.
6. Dyrektor/Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa podejmuje decyzję o udzieleniu zgody w okresie trzech dni roboczych od dnia zarejestrowania przez Sekretariat COM wniosku.
7. Dyrektor/Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa nie odmawia zgody bez uzasadnionej przyczyny.
8. Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie w przypadku naruszenia przez przedstawiciela handlowego lub medycznego niniejszego Zarządzenia lub Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych. O cofnięciu udzielonej zgody COM w Jarosławiu informuje firmę, w imieniu której działa przedstawiciel.
§2
1. W celu uzgodnienia terminu spotkania przedstawiciel ma obowiązek okazania kierownikowi danej komórki organizacyjnej uzyskanej zgody, a także ma obowiązek zarejestrować swoją obecność w „Rejestrze wizyt”, dostępnym u sekretarki oddziału lub w rejestracji przychodni.
2. Umówienie indywidualnego spotkania lub jego odwołanie pozostaje decyzją lekarza. Podjęta decyzja nie wpływa na suwerenność podejmowanych przez lekarza decyzji w sprawie odbywania spotkań z przedstawicielami oraz ordynowania przez niego leków.
3. Spotkania odbywają się wyłącznie poza godzinami pracy osób uprawnionych do wystawiania recept.
4. W spotkaniach z przedstawicielem handlowym każdorazowo może uczestniczyć Kierownik Apteki lub osoba przez niego upoważniona.
§3
1. Reklama produktu leczniczego w COM w Jarosławiu nie może w żaden sposób utrudniać prowadzonej działalności.
2. Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości może być rozmieszczana jedynie w poczekalniach dla pacjentów, w miejscach wyznaczonych przez administratora budynku, po uzyskaniu zgody Dyrektora COM lub Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa.
§4
1. Lekarz oddziału wystawia zamówienie na potrzebne produkty na drukach dostarczonych przez przedstawiciela.
2. Przedstawiciel przekazuje bezpłatnie próbki produktów leczniczych przeznaczonych do dostarczenia w ramach reklamy, Kierownikowi Apteki szpitalnej wraz z kserokopią zamówienia wystawionego przez lekarza oddziału.
3. Kierownik Apteki szpitalnej dokonuje oceny zamówienia, wprowadza zamówione produkty do systemu AMMS, a następnie przekazuje produkty do oddziału, z którego złożone zostało zamówienie.
§5
Personelowi COM w Jarosławiu zabrania się przyjmowania w ramach reklamy produktu leczniczego korzyści materialnych i finansowych z wyjątkiem przedmiotów materialnych o wartości nie przekraczającej kwoty 100 złotych, związanych z praktyka medyczną lub farmaceutyczną, opatrzonych znakiem reklamującym daną firmę (art. 58 ust 3 Ustawy Prawo Farmaceutyczne)
§6
Zobowiązuję Kadrę kierowniczą do zapoznania podległego personelu z niniejszym Zarządzeniem i odnotowanie tego faktu w metryczce dołączonej do niniejszego Zarządzenia.
§7
Osobami odpowiedzialnymi za wdrożenie niniejszego Zarządzenia, każdy w swoim zakresie są:
1. Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa.
2. Kadra kierownicza według rozdzielnika.
§8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wniosek o wydanie zgody na reklamę produktu leczniczego. |